Atllanka

8.5.2008: Klikněte vlevo na Vyhledávání a zadejte co hledáte, např.: Mašínové, islám, socani, atd. Nížeji se Vám zobrazí texty slovo obsahující. Rozklikněte a vyberte si článek. Hezký den, přeje Atllanka… :) … Starší aktuality

Mašíni, premiérské medaile a Milan Paumer

Mašínové jsou hrdinové, řekl premiér (z archivu – aktualizováno)

 

Motto: Bratří Mašínové se spolu se svými druhy otevřeně postavili na odpor komunistické straně, která pomocí nelegálně vyzbrojené teroristické skupiny zvané Lidové milice, na čtyřicet let uchvátila moc v naší zemi… Jeden z hrdinů, Milan Paumer, nás včera navždy opustil…

 

Vyjádření k prohlášení Svazu bojovníků za svobodu

Odsuzujeme urážlivé výroky představitelů Svazu bojovníků za svobodu na adresu odbojové skupiny bratrů Mašínů a připomínáme, že tato organizace je přímou nástupkyní totalitního Svazu protifašistických bojovníků složeného výhradně z přesvědčených soudruhů po léta kolaborujících se Sovětskou okupační správou.

Tito „bojovníci“ vždy stáli pevně na straně zla, které odsuzovalo, mučilo a popravovalo skutečné hrdiny druhého odboje, legionáře i. světové války, letce RAF a řadu dalších.

Bratří Mašínové se spolu se svými druhy otevřeně postavili na odpor komunistické straně, která pomocí nelegálně vyzbrojené teroristické skupiny zvané Lidové milice, na čtyřicet let uchvátili moc v naší zemi a za aktivní účasti podobných exponentů zločinného režimu, ukrývajícím se dnes pod názvem Svaz bojovníků za svobodu, systematicky likvidovali elitu národa. Odbojová skupina bratří Mašínů byla tedy jejich úhlavní nepřítel.

 

  • V Přerově 11.3.2008 KPV (pobočka č. 51) Předseda František Přeslička
  • Klub angažovaných nestraník Předseda pobočky Přerov Ing. Jaroslav Bezděk
  • Konzervativní strana Člen předsednictva Ing. Vlastimil Podracký

 

 

Premiér Topolánek označil bratry Mašíny za hrdiny

Premiér Mirek Topolánek prolomil v sobotu jedno z tabu české politiky. Během svého projevu na Dni NATO v Ostravě označil bratry Mašíny za „hrdiny protikomunistického odboje“. Ctirad a Josef Mašínové založili po únoru 1948 odbojovou skupinu a po jejich útěku na Západ za nimi zůstalo šest mrtvých. Jejich činy rozdělují českou společnost. Část lidí je považuje za hrdiny, část za vrahy.

Až dosud o nich pochvalně nemluvil žádný český premiér. Velmi rezervovaní byli i dosavadní čeští prezidenti Václav Havel a Václav Klaus. I proto Mašínové už léta marně čekají na státní vyznamenání. Mirek Topolánek označil v sobotu za příkladné české hrdiny čtyři lidi – legionáře a pozdějšího zakladatele československé zpravodajské služby generála Sergeje Jana Ingra, hrdinu bitvy o Anglii generála Zdeňka Škarvadu a bratry Mašíny – zdroj 

 

Premiér Topolánek vyznamenal Bratry Mašíny a Milana Paumera

Na půdě české ambasády ve Washingtonu předal ve čtvrtek premiér Mirek Topolánek premiérskou medaili Josefu Mašínovi. Ctirad Mašín si pro medaili nedošel, byl zaneprázdněn. Po návratu do Prahy hodlá premiér medaili předat i Milanu Paumerovi.

Ještě nikdo z polistopadových českých politiků nenašel odvahu vyznamenat skupinu odbojářů, kteří se v roce 1953 prostříleli z komunistického Československa na Západ. Josef Mašín, který se s bratrem Ctiradem postavil komunistickému režimu v Československu, si velmi váží udělení medaile od Topolánka. Ale ani toto ocenění ho zřejmě nepřiměje k návštěvě původní vlasti…

 

Milan Paumer – Ten třetí od Mašínů

 

 

 

 

 

My, Atllanka, to vidíme naprosto stejně jako to vidí aTeo, Jaroslav Hutka, Jan Šinágl a další slušní lidé. Pana Paumera jsme měli vždy v úctě a rádi, stejně jako máme v úctě a rádi bratry Mašíny, Zdenku Mašínovou, Tři krále, Heliodora Píku, Miladu Horákovou a další opravdové české hrdiny…

Odporný, zlý a totalitní komunistický režim vymyl mozky nejedné generaci… Spolehl se totiž na to, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, a jak je vidět, vyšlo mu to u valné části našich zhlouplých a nedovzdělaných občanů.

 

 

Ptáme se, bolí snad myšlení?

Je opravdu nutné být stále tak sebestřednými hlupáky, neustále setrvávat ve svých naučených bludech a ve vštípených „pravdách“, i dnes, kdy máme neomezený přístup k informacím všeho druhu? Proč když konečně nastala svoboda a zmizela politická cenzura, neustále papouškujeme komunistické lži a propagujeme morálku těch rudých vrahů? Proč jsme ztratili schopnost, či dokonce nechceme, rozpoznávat pravdu od lži? A hlavně, proč jsou lidé líní si o těchto věcech zjistit pravdu? Proč naši dospělí občané žijí místo skutečnosti v seriálu vyrobeném na zakázku pro StB?

Pane Paumere, skláníme se před Vámi a přejeme Vám klidné spočinutí ve vaší rodné, tak těžce zkoušené zemi… Přejeme Vám to upřímně a ze srdce, i za našeho dopisovatele – přítele a vašeho velkého obdivovatele Roberta Rausse, který zemřel pět dní před Vámi, 17.července ve věku pouhých 55 let.

Čest Vaší památce, vaše Atllanka

 

 

Čtěte také:

 

 

 

A na závěr názor Jaroslava Hutky

 

 

Email s dotazem od Jaroslava P.

Dobrý den pane Hutko. (Nevím,jestli se mi podařilo odeslat Vám můj mail a tak ho posílám znovu. Pokud nemáte čas na odpověď, tak prosím aspoň o potvrzení, že jste ho četl. Díky!) Zajímal by mě Váš názor na bratry Mašíny v souvislosti s jejich státním vyznamenáním. Mám moc rád Váš pořad „V zajetí železné opony“ a proto vím,že Mašínům jste věnoval jeden díl. Myslím, že v něm nebylo dost zdůrazněno, že ať je režim jakýkoliv, člověk se nesmí uchylovat k zabíjení druhých lidí! Boží přikázání NEZABIJEŠ platí pro všechny. Praví hrdinové jsou ti, kteří se nenechali režimem zlomit a zároveň se NIJAK nepostavili na jejich úroveň! Nepodat ruku zlu, pokud možno vyhýbat se mu velkým obloukem a když už to nejde jinak, nedat se vyprovokovat k činům, které sami na totalitě odsuzujeme. Kdo vědomě zabije, a ještě to omlouvá tím, že musel, jinak by sám byl uvězněn a možná přišel o život, je sketa a vrah a všechny jeho případné „hrdinské“ a „dobré“ činy se tímto zcela ruší! Proto jsem taky podepsal petici – Nesouhlas s vyznamenáním bratří Mašínů premiérskou medailí…zdroj zde

 

Odpověď Jaroslava Hutky

Vážený pane P., omlouvám se, že jsem neodepsal dřív, by jsem tři týdny v Laosu a vrátil jsem se teprve včera. Ale na bratry Mašíny máme jiný názor. Kdybych se tou dobou teď tolik nezabýval, možná bych si nebyl tak úplně jist, ale když vidím souvislosti, tak chápu, že se tak zachovali. Že předem nemohli nic plánovat a museli improvizovat je v té situaci asi pochopitelné.

Dnes ten vražedný režim vidíme úplně hloupě jakousi smířlivou optikou, ale byl to režim vražedný a zničil mnoha lidem život a rozvrátil celou společnost a kdo se mu postavil, toho považuji za hrdinu. Bohužel se jim většinou postavili slušní lidé slušně a vždy to ošklivě odnesli. Nejsem zastánce násilí, považuji ho za zlo… a zde se naše názory rozcházejí: proti násilí je třeba se bránit a to i násilím, když není jiná možnost a tehdy jiná možnost nebyla, komunisti diskusi nepřipustili…

Na druhou stranu se mi celá diskuze o Bratrech Mašínech zdá jen jakýmsi druhem zvrácené české pokryteckosti. Kdyby si Češi všímali, znali je a uctívali ty hrdiny, kteří se bránili nenásilně, humanisticky a slušně a vedle nich potom s pochybností postavili bratry Mašíny, tak bychom asi měli o čem diskutovat. Ale jelikož se Češi vykašlali i na ty „slušné“ hrdiny, prostě Čechům vadí jakýkoliv hrdinové a vůči bratrům Mašínům používají falešné a demagogické argumenty, považuji celou diskuzi za prázdnou.

Pro mne největší hrdina nenásilného odporu je básník Bohumil Robeš. Byl zavřený na pět let a pustili ho až po třinácti a i když byl v těžkém vězení, tak si ještě odtrpěl semdesát korekcí, to je zvláštních šesti až desetidenními trestů v betonové cele s jídlem jednou za tři dny a nezlomilo ho to. Kdo toho člověka zná a koho zajímá? Ale můžete se zeptat také jeho na názor na bratry Mašíny… považuje je za hrdiny. Srdečně Vás zdravím – Jaroslav Hutka

V letech 2008 – 2010 zpracovalo studio Atllanka

 

Navštivte archiv textů   Vstup do diskuze zde 

««« Předchozí text: Komunistické peklo I. část Následující text: S. Huntington - Střet civilizací »»»

Atllanka | Pátek 8. 04. 2016, 10.26 | Politika, Historie, Česko | trvalý odkaz | vytisknout | 6020x

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář
[1] ??????
Puhdys mejl Čtvrtek 20. 09. 2007, 21.13

Mašínové-hrdinové??? To je zase slint.

[2] Pokus o legraci?
Darkfold mejl Čtvrtek 20. 09. 2007, 23.42

Je až neuvěřitelné že „pan premiér“ si dnes ještě dovolí takovou provokaci.Nejsem proti jmenování gen.Ingra nebo gen.Škarvady ale myslím že pokud už cítil jako povinnost jmenovat některého z Mašínů,měl jmenovat jejich otce,který skutečným hrdinou byl.To,co Mašínové mladší udělali nemělo nic společného s odbojem ale šlo o sprosté vraždění na úrovni zde velmi často kritizovaných muslimských teroristů.Neomlouvá to ani údajný motiv odporu k tehdejšímu režimu.Pokud chtěli vést odboj,měli napadnout některého z představitelů režimu a ne sprostě podřezat bezbranného člověka.Na to ale zcela evidentně neměli dost odvahy nebo motivace…

[3]
Ladislav Zelenka mejl web Čtvrtek 20. 09. 2007, 23.47

[2] Darkfold:Svůjnázor jsem už napsal.

[4]
K231 Pátek 21. 09. 2007, 07.47

[2] Darkfold:Je vidět chlapče, že o tom nic nevíš, jen tu papouškuješ komunistické žvásty a jsi důkazem toho, že 100× opakovaná lež se stane pravdou – je mi tě líto…

Národ, který se nepoučí ze své minulosti, je totiž odsouzen prožít si ji znova.

Schválně, jestlipak víš, kdo to řekl?

[5] Správně
PT Pátek 21. 09. 2007, 12.05

Generál Škarvada je můj známý. A stejně jako většina vojáků z II. byl bolševiky šikanován. Mnoho dalších komunisti zabili. To co udělali Mašínové a Milan Paumer bylo příkladné!

[6] ...
Al-Bert mejl Pondělí 24. 09. 2007, 01.16

Bravo lidem, kteří ještě věří, že za správné věci se má bojovat.

[7] Všichni kdo tvrdí
Tekutý Prd mejl Čtvrtek 28. 02. 2008, 23.02

že Mašínové jsou vrazi jsou ubozí přizdisráči a zbabělci. Je třeba si uvědomit tehdejší situaci. Studená válka v plném proudu, zběsilý režim vede občanskou válku proti vlastním občanům. Zabitý esenbák byl v první řadě komunista, jiní totiž v SNB tehdy nebyli, tudíž nepřítel. Teprve potom táta od rodiny. Mimochodem, režim se ptal, kdo z umučených je tátou od rodiny? Zabitý pokladník. Kdo legálně nosil zbraň, byť při převozu hotovosti? Logicky mi to vychází na příslušníka slavných naprosto legálně ozbrojených Lidových Milicí. Opět tedy „třídní nepřítel“. Mazlil se režim s třídním nepřítelem? Nemusíte odpovídat. Byl li jsem třídním nepřítelem komunisty, logicky mi vychází, že komunista byl opačně třídním nepřítelem mým. Takže všichni, kdo tvrdíte, že Mašínové jsou vrazi používáte toto tvrzení jen jako berličku pro obhajibu vlastní zbabělosti a přizdisráčství. Jak jste bojovali s komunismem vy? Podpisem petic, aby tenaten taky táta od rodina dostal špagát? Asi jo, od toho jsme to my, jimž se říká ČEŠI.

[8] Přesně řečeno.
Zelee mejl web Pátek 29. 02. 2008, 11.18

Tekutý Prde, co slovo, to perla. Bohužel ti přizdisráčové, jak trefně nazýváš skupinu srabů, papouškujících poučky z dějěpisu tak, jak je mají nabiflované z dob komančského „ráje“ zřejmě nejsou schopni pochopit jednu základní věc: Zločin na tyranu není zločinem a o to tenkrát šlo.

[9]
j.k. Středa 5. 03. 2008, 18.45

Jak tak koukám, je to tu jen černá vs. bílá :-) Zřejmě se opravdu tyto dva tábory nikdy neshodnou, ale pár poznámek bych si k tomu přesto dovolil. Předně musím říct, že nesouhlasím s udělením vyznamenání Mašínům, ano kamenujte mě, považujte mě za komunistu ;-) „Zločin na tyranu není zločinem“ je sice hezká fráze, ale opravdu byli tyrani ti, jež zemřeli při jejich útěku? Zdá se Vám správné zabít dozorce ve vězení, do kterého Vás neoprávněně poslal nějaký soudce? Zdá se mi že ano :-( Dále nevím, proč třeba nebyli vyznamenáni ti, kteří dokázali utéct, aniž by zmařili lidský život? Opravdu Vám přijde hrdinské někoho zastřelit, když jiní to zvládli i bez toho? Tvrzení, že každý kdo je v STB=komunista=nepřítel je směšné. Nehájím režim, to si uvědomte, ale tohle je jako říct, že každý, kdo bojuje ve válce, chce zabíjet. Prostě to není pravda. Z tohohle černo-bílého vidění je mi na nic. Navíc to upřesnění že na 1. místě komunista a poté táta od rodiny? Připomíná mi to protesty Ligy proti náslí, když proti válce v Afganistánu protestovali házením dlažebních kostek a mlácením policistů. Omezenost!

[10] Omezenost?
Jan Potměšil Středa 5. 03. 2008, 20.20

Omezené je myšlení každého, kdo se ani nenamáhá si řádně prostudovat příběhy lidí, k nimž se vyjadřuje a jen papouškuje komunistické lži typu – Fučík byl hrdina!

Je mi z Vás špatně, díky takovým jako vy, budou jednou naše děti žít opět v otroctví a nesvobodě! Zelenorudočernohnědá (islám-komunismus-klerofašismus) totalita je na obzoru a vy tu pořád jen mekáte nesmyslné hodnocení naší vlastní zrůdné vražedné minulosti, přestože každý už dávno ví, že komunista = zloděj, násilník a vrah – totéž jako nacista! Ti ostatně po válce taky mleli o tom, jak jen poslouchali rozkazy a ničím se neprovinili, jako vy, ať soudruzi s knížkou a nebo jen s duší. Přitom vy máte rudoši a jejich sympatizanti na svědomí více mrtvých, než Hitlerovo německo…

A ty ne, že nejsi komunusta, ty jsi dokonce víc, jsi blbý komunista… A když se spojí blbost a víra – máme tu fanatismus!

Kdyby tebe v 17-letech někdo vyhnal z domova a zavřel tě do dolů, kde bys viděl jak umírají nevinní lidé utýraní rudými naprosto beztrestnými komunistickými bachaři, asi bys mluvil jinak – ale co, brzy tu bude radar a Vám rudoši konečně jednou pro vždy sklapne!

Smrt komunismu a socanoismu!

Ať žije svoboda národa českého – bez rudých zrůd!

[11] ROFL 1
j.k. Středa 5. 03. 2008, 23.41

Pane Jane Potměšile, přesně na takový komentář jsem čekal :-D Nevím, jestli jste úplně pochopil můj příspěvek do diskuze, tak to vezmu všechno postupně.

Myslím, že moje znalosti historie jsou na slušné úrovni a opravdu nevidím žádné papouškování „komunistických lží“. Jen píši, že považuji za hrdiny spíše ty, kteří dokázali uniknout, aniž by zmařili lidský život. Proto jsem připojil větu, že mě bude považovat za komunistu, protože jsem z pár zde přečtených článků a komentářů usoudil, že nemnoho z Vás dokáže pochopit názor liberála.

O Vámi popsané rovnici snad ani nelze diskutovat. Idea komunismu je velice pěkná, ale bohužel naráží na lidi. Ano, nejen komunisti jsou zlí, zlí jsou všichni lidé, jenom někdo k projevu své zloby dostane větší prostor, ale to byste měl, když tak narážíte na mé historické (ne)znalosti vědět, že i extrémní pravice nebyla zrovna svatá…Komunistický režim má bezpochyby na svědomí mnoho obětí, ale také za jak dlouhý časový úsek?

Odstavec věnovaný definici fanatismu a milému titulu mě ale dojal nejvíc. Nevím, zda-li jste schopný alespoň trochu objektivně posoudit Váš komentář, ale myslím, že po mém spíše otázky vnášejícím a liberálně laděném komentáři jste přišel Vy a přinesl jste s sebou nefalšovaný fanatismus. Obraty typu „smrt komunismu a socanoismu“ a celkové ladění Vašeho příspěvku mě jen utvrdilo v tom, že fanatik je podle Vás pouze člověk, který nesmýšlí stejně jako vy a naopak na Vás se tato definice nehodí, protože hájíte „ušlechtilé“ cíle. Bohužel, fanatik jste Vy, nikoliv já (tím nechci říct, že jste blbec, Vaší definici považuji za nepřesnou).

[12] ROFL 2
j.k. Středa 5. 03. 2008, 23.52

Tohle je právě to, čeho zatím využil každý totalitní režim, a sice to, že schovával svůj fanatizmus za „ušlechtilé“ cíle a kritiku ostatních režimů. Proto nezle dělit lidi pouze podle osy, kde střed je neutrál a potom máme pravou a levou stranu. Spíše bych řekl, že máme kružnici, a vy jste bohužel na stejném bodě jako Vámi nenávidění komunisté, jen jste k němu došel z druhé strany, než oni.

Až tu bude radar, tak rudochům sklapne :-D Inu, myslím, že něco podobného (jen opačně) se říkávalo, i když k nám přicházela Rudá armáda :-)

Jak už jsem naznačil, jsem liberál, proto je mi proti srsti jakékoliv omezení suverenity České republiky a myslím, že věta, kterou jste svůj komentář zakončil, v kontextu celého článku vyznívá, jako když asi nevíte, o co jde, a asi opravdu nevíte.

Závěrem bych chtěl podotknout, že Váš příspěvek mě jen utvrdil v tom, co jsem psal výše, a sice, že takovéto vidění světa, které tu předvádíte Vy a někteří další je nesmírně omezené a natolik černobílé a radikální, že se ohrožení svobody obávám spíše z Vaší strany, než zleva, a to je mi upřímě líto. Zároveň je to ale potvrzení toho, že není rozdíl mezi extrémní levicí a extrémní pravicí, prostě jste nebezpečím pro všechny.

Jenom pro vysvětlení, pokud tu jsou Vám podobní, tyto komentáře nepíši k obhajobě komunistického režimu, nejsem komunista, ačkoliv mě za něj považujete (mrzí mě, že nedokážete rozlišovat více názorů než jen pravo-levo) a věty, kterými jsem zdánlivě vystupoval na obhajobu komunismu, užíval jsem jen jako argument a pro ilustraci, že svět není tak černobílý, jak se Vám tu zdá. Níc není tak jednoduché, za jaké to považujete, v tom hlavně tkví omezenost.

[13] Jdi někam j.k.
Jan Potměšil Čtvrtek 6. 03. 2008, 08.27

Tvoje podsouvání krajní pravice či levice mně, je směšné. Já tu nikde nepíšu o tom, že Čechy jen pro bílé, rovnost ani bratrství, a podobné bláboly pubertálních idiotků vedených postkomunistickými zhrzenci jako ty. Nepatříš nikam a tak jsi liberál?

No super, ty nic, ty muzikant – jenže k tomu aby ty ses mohl dnes cítit liberálem, k tomu bylo potřeba nemnoho obětí jak v době nedávno minulé, tak i ve středověku, prostě po celý vývoj lidstva. Lidstvo je díky takovým liberálům jako jsi ty – neustále ve válce, tu s inkvizicí, tu s komunisty, jindy s fašouny, nebo zase nyní nově s islámem, či sociálismem s lidskou tváří.

Pleteš bohorovně hrušky s jab´kama a používáš k tomu moralizující létoriku zdánlivě zkušeného a vše znalého kmeta. Tak já ti povím, co tady doopravdy děláš.

Zbaběle ryješ držkou v zemi, jak by řekl Karel Kryl, nejsi ani ryba ani rak, a svou nakloněnost bezpracnému blahobytu schováváš za nezávislost naší země…

Nic ty se o naší nezávislost nestrachuj otče, my už si jí uhlídáme a uchráníme, a hlavně před takovými rudolevými rádoby liberály, jaké tu představuješ.

Už ve škole od soudruhů učitelů komoušů, jsem se naučil, že něco jako neutralita neexistuje, a že za svobodu a nezávislost se musí tvrdě bojovat.

Být liberálem – ostatně nevíš co to je a pleteš si to se zbabělostí, můžeš být v době, kdy je tu mír zdánlivě na věky… Jenže to se o naší době stále říct nedá, viz Kosovo, Francie, Anglie, Španělsko a v neposlední řadě i USA, kde se děly a dějí teroristické útoky muslimů na hodnoty naší civilizace, a to nejen za podpory socanů a komunistického proletariátu, ale i naší vlastní křesťanské víry – viz Britanie a její anglikánská církev, či katolické šplechty páně Vlkovo…

Ty tu soudíš někoho za to, že napíše smrt komunismu? A co mu tedy přeješ ty? Co přeješ ty komunismu? Chceš aby ožil a zase tu postavil lágry, koncentráky a jiné gulagy? Chceš do nich zase zavřít své úspěšnější a bohatší sousedy a přiživovat se na tom co vybudovali jako kdysi tvý předci na živnostnících a sedlácích, a nebo Židech co tu nechali bez protestu vyvražďovat? – A ještě po letech soudit ty, co se proti tomu postaví – jako třeba právě bratři Mašínové a jejich skupina?

A protiraketový radar? Radarem se zařadíme konečně tam kam patříme, k demokratickým silám světa. Jednou provždy sklapne ruská Medvědí tlama a Putinova banda konečně přestane diktovat českému národu svoje politické podmínky.

Nevím, proč ti to tu vlastně píšu, jsi natolik prolezlý rovností a bratrstvím s bohatšími – protože vsadím krk, že s chudými by ses najisto dělit nechtěl – že jakákoli diskuse s tebou je ztráta času, ale třeba sem zabrousí někdo, pro koho tato diskuze přínosem bude a tak pokračuju..

Tak mě napadá – liberále, kolika bezdomovcům umožňuješ třeba jednotýdenní koupel ve svém kvartýrku? Koho volíš, kolik dáváš pravidelně na chudé a zdali vůbec :))

Jo a co se týče tvých keců, jak ve válce by se mělo nejprve zkoumat, zda ten co stojí se zbraní v ruce proti tobě není náhodou liberál a otec od rodiny – to jsi nemyslel vážně, že ne? :-D :-D :-D

Nesnášíš hesla a provolání, tak ti udělám radost a použiju na závěr něco klasiky:

Nejstrašnější srážka na světě je srážka s blbcem, kde blb, tam nebezpečno…

[14] souhlas
pepina Čtvrtek 6. 03. 2008, 08.55

[4] K231: souhlas"

[15] Za chrabrost
Královna Čtvrtek 6. 03. 2008, 09.04

Myslím, že drtivá většina kritiků bratrů Mašínů, kteří pochybují o jejich odvaze a neustále je porovnávají s jejich otcem, neví, že v roce 1946 byli oba bratři osobně vyznamenáni prezidentem Benešem za jejich boj proti nacistům československou medailí Za chrabrost.

Udílela se vojákům za statečnost v poli a oba bratři, kterým bylo teprve 15 a 14 let, byli jejími vůbec nejmladšími nositeli. Byli na toto vyznamenání ohromně hrdí. A za co ji dostali?

  1. Na podzim roku 1944 Němci přes Poděbrady převáželi ruské válečné zajatce. Dvěma uprchlíkům pomohli, dovedli je domů a schovat ve větrací šachtě. To samozřejmě byla velmi riziková akce, protože jejich rodina byla kvůli otcově odboji na mušce gestapa, byla pod stálým dohledem a každou chvilku v jejich bytě probíhala prohlídka.
  2. Ke konci války našli vesničané u kolejí po jednom vlakovém transportu tři těla, židy, kteří ještě jevili známky života. Ti se dostali k plukovníkovi Vaňkovi, kterému posléze mladí Mašínové ukázali písečné náspy v nichž žily kolonie králíků a kde měli vyhloubené úkryty. Zde tito židé, jeden z uvedených Rusů a plus další dva byli schovaní a Mašínové je zásobovali jídlem.
  3. V noci chodili chlapci na železniční trať a když byla červená, vylézali na vlaky směřující na východ, na kterých byly převáženy tanky, letouny a kulomety. Bratři s pomocí kladiv rozbíjeli všechnu hydrauliku, přístroje a součástky, které rozbít šly… více u Kyklopa, odkaz je zde v článku ;-)
[16] Sehnal jsem knihu o Mašínech
Marty231 Čtvrtek 6. 03. 2008, 09.22

Ukázka

Dne 26. listopadu 1953 vejdou do nemocničního pokoje v Městci Králové dva zamračení muži, zamíří rovnou k posteli paní Mašínové, jsou sice v civilu, ale každý na nich vidí, že to jsou tajní, když blýsknou odznakem na spodní straně klopy, je najednou slyšet, jak v koupelně kape kohoutek, ostatní pacientky by se nejraději schovaly pod deku. „Zatýkáme vás,“ oznámí ti dva paní Mašínové.

„Takhle se nechovalo ani gestapo.“ Paní Mašínová se jim podívá zpříma do očí. „Tehdy jsem byla taky nemocná, ale z nemocniční postele mě teda nevytáhli.“

Chladně na ni zírají, tyhle typy není možné zahanbit, jsou to klepeta doruda rozpálené StB. Scéně přihlížejí tři další pacientky, zdravotní sestra a dva lékaři, všichni se najednou cítí maličcí, paní Mašínová se s obtížemi souká z postele, i když na sobě má jen erární pyžamo, každým pohybem z ní vyzařuje důstojnost. Lékaři hledí do prázdna, mají strach, tohle není první zatčení tady ve špitále, včera v noci si estébáci odvedli mladého doktora, nikdo neví, co jim Jiří Hradec udělal. Paní Mašínová se koukne na primáře, ale ten jen odvrátí pohled, teď je mu líto, že s ní sedával za zavřenými dveřmi své pracovny, ale ona mu to vůbec nevyčítá, že se teď bojí, to je lidská přirozenost.

Sestra přinese paní Mašínové civilní šaty. „Kde se mohu převléknout?“ Estébáci se chvíli radí, ale pak rozhodnou, že ji z dohledu nepustí, to tak, aby jim ještě v koupelně skočila z okna. „My se otočíme,“ oznámí a obrátí se čelem ke dveřím.

Paní Mašínová smutně pokývne hlavou, ale důstojnost si zachová, to teď znamená předstírat, že StB neexistuje, vyklouzne z noční košile, ostatní pacientky mlčky sledují široké pruhy obvazů na jejím břiše, všichni se schoulí ještě o něco víc, paní Mašínová si přetáhne šaty přes hlavu, dává si naschvál načas, pečlivě poskládá bílou košili a pak ji podá sestře. „Děkuji vám za všechno,“ řekne sestře, ale dívá se přitom na primáře, je mu vděčná i za zavřené dveře, je klidná tohle už dobře zná.

Do Prahy ji vezou v obrovském černém tatraplánu, v Bartolomějské ji okamžitě zamknou na samotku, v průběhu jediného mrazivého rána jde z teplé nemocniční postele do ledové betonové kobky, ani matraci, ani pokrývku jí nedají, ať ji zahřejí obvazy, gestapo a StB se prostě podobají jako vejce vejci, tehdy byla manželka, teď je matka Mašínů, to stačí, její vina je pokrevní, jako ve středověku.

V téhle betonové díře stráví paní Mašínová celý rok, nestane se nevěstou, nikdy nebude patřit diplomatovi, co hraje na housle, navždycky zůstane ženou generála. Celou břišní dutinou jí prorůstá nádor, ale pokaždé, když požádá o návštěvu lékaře, nařknou ji bachaři ze simulantství. Leží na holé kovové kostře postele v betonové kobce bez topení celou tu tuhou zimu, jedinými lidmi, které za celý ten rok paní Mašínová vidí, jsou její stráže a vyšetřovatelé.

Vážená paní! Přestaňte okamžitě předstírat, že máte rakovinu! Když ležíte na ledovém betonu, přestaňte okamžitě kýchat! Začněte okamžitě svou převýchovu marxisticko-leninským humanismem!

V prosinci 1954, když už paní Mašínová zvrací po každém jídle, přivedou konečně lékaře, je to otrlý vězeňský felčar, ale to, co spatří, je moc i na něj, na místě přikáže, aby paní Mašínovou okamžitě přepravili do nemocnice…

[17] Pokračování ukázky z knihy
Marty231 Čtvrtek 6. 03. 2008, 09.42

Svatá jáma

Nenda se o matčině smrti dozví ještě ten samý den, dva esenbáci přijdou tu zprávu sdělit Emmině sestře v Praze, sestra volá Emmě do Jeseníku, Emma s Nendou se okamžitě vydají do Prahy, jsou rozhodnuté zajistit své milé důstojný pohřeb.

Druhý den ráno však Emma na Pankráci dozví, že jí dceřino tělo nemůžou vydat, proč ne, protože tohle tělo spáchalo velezradu, proto se o jeho odklizení postará stát, proč, jak je to vůbec možné, že jsou tak ubozí? Nebo se bojí? Nebojí se třeba mocí svých obětí? Nesnaží se zařídit, aby po nich nezbylo vůbec nic?

Po Emmě nastoupí na Pankrác Nenda, je vyzbrojená nezměrnou dávkou trpělivosti, putuje od jedněch dveří ke druhým, až ji nakonec pošlou na ministerstvo vnitra, myslí si, že ji tím odradí, ministerstvo vnitra je děsivá instituce, ale Nenda je Mašínová, jde přímo do hlavní budovy ministerstva vnitra a žádá o vydání těla své matky. Zase ji nechají čekat před mnoha zavřenými dveřmi, ona tam čeká, dává jim jasně najevo, že nehodlá odejít, ale je to k ničemu, soudruzi na ministerstvu jí stejně nakonec sdělí, že tělo matky prostě nedostane, proč, prostě proto, ale proč ne, chce vědět, jak to že ne, to přece není možné.

No dobře, když jinak nedá, tak oni jí důvod řeknou, tělo nedostane, protože paní Mašínová je už pohřbená.

Dobře, ale kde? Kde má hrob?

Proč by tohle měli na ministerstvu vnitra vědět, takové informace nespadají do jejich rezortu.

V pořádku, ale kdo to tedy ví?

Jak mají vědět, kdo to ví? Oni prostě neví nic, nerozumí snad Nenda slovu „nevíme, co je na „nevíme“ tak těžké pochopit?

„Tak vám děkuji,“ odpoví Nenda, „radši se přijdu zeptat ještě jednou zítra.“

Jenže druhý den už chodit nemusí, když ten večer odchází z ministerstva, u vchodu najednou slyší, jak někdo řekne. „Být vámi, slečno, tak se jdu zeptat na pohřební službu.“ To vrátný sledoval, jak tam celý den urputně bojuje, a je mu jí líto. „Měli by to vědět, řekl bych, že dostali tělo na starost.“

Pohřební služba je další byrokratický moloch, no a co, Nenda se odsud nehne, dokud jí neřeknou, co chce vědět, a tak to úředníci nakonec vzdají a ona se dozví, že tělo její matky bylo zpopelněno a pohřbeno na hřbitově v Ďáblicích, to je na severním konci Prahy, jen malý kousek od místa, kde se v Kobylisích konaly nacistické popravy.

Nenda sedne na tramvaj a jede až na konečnou, pak jde ještě kus pěšky, až dorazí k velkému hřbitovu, za ním už je jen pole slunečnic, vrátný ji tam pošle k zadní zdi, měl by tam být hromadný hrob, pohřební služba tam nedávno uložila třicet dvě urny, vozí je sem po várkách, vždycky čekají, až se jich nashromáždí dost, to ale nikdy netrvá moc dlouho, zrovna nedávno přivezli další várku.

Nenda kráčí mezi upravenými hroby až k zadní zdi, roste tam křoví a plevel, najde tam kupku čerstvě navršené hlíny, položí na ni kytici květin, nikdy na tebe, mamičko, nezapomenu.

Tahle část ďáblického hřbitova byla vyhrazena sebevrahům, pak přišla válka, Němci tu vyhloubili jámu, naházeli do ní bezhlavá těla parašutistů, co spáchali atentát na Reinharda Hendricha, pak válka skončila a do té samé jámy hodili i tělo muže, který parašutisty zradil a vydal je gestapu, pak přišla revoluce a do jámy začali házet urny z levného plechu, ty urny obsahovaly ostatky oběšenců u pankrácké šibenice, v jámě jsou pohřbeny i děti, co zemřely trestankyním při porodu, tohle místo je svatá puklina, tedy se všichni propadají do země, možná je tu i strýc Bořek, možná se tu paní Mašínová opět setkala se svým bratrem, možná jsou teď navěky spolu, jediné, co je tady může rozdělit, je špetka hašeného vápna.

Konec ukázky. A já za sebe dodávám – Komunismus je děs a hrůza!

Kala Čtvrtek 6. 03. 2008, 12.27

Pane Potměšile, kolik jste vy zabil komunistů?

[19] To Kala
Dolly Čtvrtek 6. 03. 2008, 23.06

Člověk nemusí nutně zabíjet, aby věděl, co je správné. Ale na druhé straně i seběvětší humanista může být idiot, který nic nechápe, jak jsi právě předvedl, Kalo.

[20] Já s Mašíny souhlasím
Al-Bert mejl Pondělí 10. 03. 2008, 16.52

Věřím, že komunismus je zvrhlý již jako ideologie a v praxi ještě horší. Že někdo bojuje proti diktatuře se zbraní v ruce z něj v mých očích nedělá zbabělce ani pokrytce, ale hrdinu.

Topolánek, jakkoliv se mi často jeví trošku jako pablb, získal tímto u mě body.

[21] Nesouhlsím a nikdy nebudu.
Petr Neděle 16. 03. 2008, 11.14

Vrah zůstává vrahem a pokud nemusíš a zabiješ – jiné oslovení nezasloužíš. S ideologií to nemá nic společného.

[22] Pro Petra
Atllanka Neděle 16. 03. 2008, 11.51

Zřejmě máš problém pochopit, co je to nutná sebeobrana, a vůbec nic jsi nečetl ze všech těch materiálů, co zde jsou, respektivě vedou na ně odkazy. Vraždit začali komunisti, a téměř celá společnost ztuhla strachy, jen pár jedinců se jim dokázalo postavit – jako bratří Mašínové.

Celý zbytek společnosti má ruce od krve Milady Horákové, Heliodora Píky, a dalších statečných občanů této země – viz Totalita – kde máš podrobné a doložené statistiky. Pokud to nevidíš, a nebo nechceš vidět, máš potažmo ruce od krve i ty. Je mi tě líto, a hlavně budoucnosti Česka, pokud mají její občané takové smýšlení, jako ty.

Atllanka 8-)

Atllan Neděle 16. 03. 2008, 14.21

Na jedné straně jsem rád, že k tématu vznikla tak košatá diskuze ale přiznávám se, že na straně druhé mě některé názory děsí. Děsí mě poznání, že existují Petrové, kteří se domnívají, že zlo lze dobrým slovem přesvědčit, aby s stalo dobrem. Děsí mě, že existují Chocové, kteří neváhají ničit dětsví vlastním dětem, jen aby uspokojili své vlastní ego. Děsí mě, že jsou lidé odsuzující člověka,který nazval udavače udavačem. Je pro mě strašné poznání, že někdo dokáže schvalovat násilí, které omezuje nezadatelná práva lidí a stejným dechem odsoudit ty, kteří se proti němu (jak jinak, než také formou násilí) dokázali hrdinsky vzepřít. Hrdinou se človek asi nerodí. Hrdinou se stává tím, jak žije a tím, co je ochoten pro hodnoty, které vyznává podstoupit. Ani Petr, ani já jsme se hrdiny nestali. Rozdíl mezi námi ale je. Je v tom, že Petr, snad dík své závisti nebo hlouposti, ty, kteří se hrdinsky zachovali odsoudil, zatím co já se jim obdivuji. Jsem rád, že na našem webu vidím, že nejsem se svými názory sám. Jsou tady Potměšilové, Al-Bertové, Zelenkové, Martyové, Královny a spousta dalších, pro které je hrdinství hrdinstvím, odvaha odvahou a hloupost hloupostí. Děkuji všem těmto přispěvovatelům za vyjádření svých názorů, které mi dávají poznat, že i v naší morálně zdevastované společnosti zůstali lidé vyznávající podobné hodnoty, jako redakce Atllanky. Děkuji vám za to, že jste a především za to, že píšete.

Atllan.

[24] hrdinove?
olavson Neděle 16. 03. 2008, 17.46

Jak by se tady atlan koukal na to kdyby napr. iracti civiliste kteri sou drzeni v americkem vezeni nebo nemusi byt nijak vezneni… utekli z onoho vezeni nebo z iraku… cestou podrezali podrezali americkeho policistu a celou cestu si prostrileli… byli by brani taky za hrdniny..?

olavson Neděle 16. 03. 2008, 17.49

Uvedomujes si ze ten chlapek mel u sebe kolem 1 000 000 korun… tenkrat to byli trochu jiny penize nez ted…

[26] Škoda na voly slov, přesto:
Marty231 Neděle 16. 03. 2008, 19.21

Olavson – nebývám sprostý, ale ty jsi vůl, jako jelen – nu vot i takové potřebujeme – někdo v hlídacích agenturách a na silnici dělat musí… :-D :-D :-D

[27] Olavsonovi
Atllan Pondělí 17. 03. 2008, 00.35

Tvá modelová situace je dost nešťastně zvolená. Není totiž vůbec důležité, zda se jedná o američany, egypťany, eskymáky nebo papuánce. Jde o to uvědomit si, že pokud jakákoliv skupina lidí provede v jakékoliv zemi ozbrojený neústavní puč, který dále zneužije k tomu aby pod pohrůžkou sankcí, vězení, mučení ba i smrti okradla jinou skupinu lidí o jejich majetky, které si po léta budovali, zbaví občany svého státu práva svobody projevu, práva na vlastní názor a dokonce i práva svobodně odejít ze země, jedná se o skupinu zločinců. A proti zločincům, kteří se dopouštějí tak těžkých zločinů je třeba bojovat. Myslím, že bible a dobré slovo nejsou v takovém případě právě nejvhodnější zbraní. K takovému boji je však třeba velké odvahy. Mašínové ji na rozdíl od milonů jiných měli. Proto jsou to pro mě hrdinové. Kdyby bylo v danou dobu u nás víc Mašínů, nemohl by se tady zlčinný režinm desítky let roztahovat a páchat další bezpráví a zločiny proti lidskosti, včetně vražd svých odpůrců. Už chápeš o čem mluvím? Ne? Dobrá! Zkusím ti to říct ještě jinak, slovy klasika: Z hlediska vyššího principu mravního, zločin spáchaný na tyranovi není zločinem.

[28] Odvracení pozornosti
Božetěch Pondělí 17. 03. 2008, 09.38

Nechápu tady ty nářky nad pár zabitými občany komunistické říše. Je to zástupný problém, který odvrací pozornost od zbabělosti ostatního obyvatelstva, které se nezmohlo na žádný odpor, a jen podepisovalo ze strachu, mnohdy i ze zlomyslné radosti petice žádající popravy nevinných lidí, jako byla Milada Horáková nebo generál Píka. Rovněž ani necekli když byli zatýkáni jejich nevinní sousedé, faráři, živnostníci, a nebo vyháněni, souzeni a šikanováni sedláci či mučeni hrdinové protinacistického boje, atd…

I Maďaři se zmohli na odpor – který byl sice krvavě potlačen, ale aspoň neztratil tento národ hrdost – jen Čech zase ohnul hřbet a souhlasil se zvěrstvy rudého režimu stejně, jako souhlasil s vražděním Židů za protektorátu.

Všichni kdo dnes křičí o Mašínech jako o vrazích, jsou potomky takových zbabělých prospěchářů, dobře zmasírovaných rudou propagandou, nic víc! Více tady čtěte, je to tu všechno velmi dobře zpracováno, třeba se vám rozsvítí – protože jak je známo: Kdo zlu neodporuje, sám se ho zúčastňuje…

[29] Pamětníci
Mstitel Úterý 18. 03. 2008, 08.58

Pamětníci, co tady pořád někde na netu řvou, jak Mašíni byli vrazi, naopak sami kradli a socializovali vesnici, dělili si mezi sebe majetky sedláků a živnostníků a jsou asi naprosto zdecimovaní v genech po avarských nájezdech, jinak by takovou blbost nemohli psát. Milý pamětníci, přestaňte konečně popírat smrt Milady Horákové, kterou jste pomalu uškrtili a mučení a věznění dalších živnostníků, sedláků, farářů a hlavně hrdinů z války – a také přestaňte upírat čestným a spravedlivým lidem jejich zásluhy. To, že vy jste zbabělci, neznamená, že je zbabělcem každý. Řvali jste ať žije Gottwald, který byl roven Hitlerovi – a Rošický, holt měl smůlu, že byl v nesprávný čas na nesprávném místě, ale hlavně, že sloužil zločincům. A když mu dělnická třída svěřila zbraň, musel být prověřený, tupani. Vyměňte si pampers a zpytujte svědomí, třeba ještě naleznete doma v šuplíku ty příbory, nebo na zdi ty hodiny, co Váš předek, pokud ne vy sami, ukradl v nějaké usedlosti, ze které vaše komunistická zločinecká banda vyhnala majitele! Už vládnout nikdy nebudete, s tím se smiřte, podruhé si na vás dá každý pozor, vy zloději a vrazi pod hlavičkou třídního boje! My dobře víme, že loupežných vražd se dopouštěla dělnická a rolnická lůza, na www.totalita.cz najdete celý seznam. A že se Mašínové té vaší vražedné politice postavili – je fakt, a vy tu přestaňte provokovat, jste ubozí a prolhaní! – Čiší z vás jen hloupost a tupost – více čtěte, možná se vám rozsvítí!

[30] Pro všechny rudomilce a tupany
Mstitel Bělohorský mejl web Čtvrtek 20. 03. 2008, 10.08

Pokladník Rošický byl v první řadě soudruh, ne pan, pokud mu soudruzi svěřili zbraň tak dokonce hodně prověřený soudruh, to za prvé. Asi totiž nevíte, že slovo pan se nesmělo užívat, bylo to skoro o gulak. Za další, když to byl hrdina, tak cože ti soudruzi neocenili tenkrát tu jeho vdovu a toho zpitomělého, evidentně po odškodném dnes prahnoucího zapšklého synáčka, té neviné, komunisty ozbrojené osoby jménem Rošický?

Místo medaile je vyhnali z bytu, protože si dovolil neubránit ty ukradené prachy! Ano ukradené, protože kdybyste nebyli tupani, věděli byste, že komunisti vdově po hrdinovi Mašínovi a jeho hrdinným dětem ukradli rodinný statek a vše, co kdy měli, a nejen jim, oni okradli i všechny sedláky, živnostníky, malorolníky, domkáře… rozdělili byty, do rodinných domů nastěhovali lidem nájemníky, popravovali a zavírali muže a ženy přeživší nacistické koncentráky a hrdiny z války, a v neposlední řadě později okradli měnovou reformou i svoje tolik milované dělníky. (Jen jejich paničky byly vidět, jak den před reformou nakupovaly v Praze žoky látek, zlata a všeho, co mělo nějakou cenu!)

Rodinu Mašínových komunisti dále i všemožně perzekuovali vyhnali je z domova, jeden z Mašínů byl zavřený v Jáchymově a dřel tam na uranu – zavřeli ho v 17 letech a dali mu několik let, bez důkazů, za nic, jen tak, protože byl Mašín! Takže – Mašínové, Paumer a další si vzali jen to co bylo jejich, a ty motorky jim přece sloužily k přesunům na záškodnické akce, vy už asi opravdu nechápete, že byla jiná doba a žádný motorkářský gangy neexistovaly, za vším vidíte jen hrabivost a podlé cíle!

Tenkrát lidi měli ještě ideály, a za ty ideály se nebáli umírat, a také jich plno zemřelo – za ideály, ne za prachy jako ten magor Rošický, co bránil komunisty ukradený prachy ze strachu, že ho zavřou do koncentráku – což by souzi jistě udělali, bohužel byl mrtvý, tak si aspoň kopli do vdovy a dětí. Kdyby se každý choval jako Mašíni, nemohlo by panství vašich rudých bratrů trvat tak dlouho. Ale protože jste tupě sklonili hlavy a chovali jste se jako zbabělci, zavraždil ten režim přes 200 lidí rovnou, další ubil, vyhladověl a donutil emigrovat z vlasti. Okolo milionu lidí učinil nešťastnými přímo – zbytek se podřídil a vytěsnil to z mysli. Jak tak koukám, tak tady píšete někteří taky, místo abyste se srovnali se zbabělou minulostí svých předků, nebo dokonce svou vlastní, tak se snažíte z hrdinů dělat vrahy, a ze sloužících tupanů hrdiny.

Měli byste se stydět, ale vy to místo toho stále popíráte, přesně v duchu nácků po válce, oni přece nic nemohli, museli poslouchat rozkazy! No ano, oni aspoň jednali na rozkaz, zatím co zbabělci jako vy, odezírali rudým vrahům z úst, aby splnili jejich přání dříve, než je vyslovili! Jste k poblití, v čele s tím brejlovcem, co smolí ty lži a polopravdy tady v tom chrudimském plátku, ale myslím, že už to máte stejně sečtené. Ti mladí, co vás tu nahradí, ti už jsou nezatížení tou plnou hubou spravedlnosti s kudlou v ruce namířenou na naše záda, jako vy, vy dnešní přechytralí třicátníčci a penzisti – dvě strany jedné mince – pradědci, dědci a vnukové!

Ale už dorůstá generace, které je dnes okolo 14 – 15 let, a ta už se vzdělává a tak to vidí jinak, správně a v kontextu, naštěstí! (Syny jsem vynechal záměrně, ti totiž zažili 68 rok a následnou normalizaci – a to jim pomohlo prokouknout, a snad i proti své vůli vychovat něco méně servilního, bohužel málo své potomstvo vzdělávajícího…) M.B.

[31] "Mašínové jsou hrdinové", říká Atllanka, Topolánek a další slušný lidi :-))
Jakub Sobota 22. 03. 2008, 20.23

Na západ se dostali tisíce dalších lidí a přitom za sebou nezanechali krvavou spoušť. Pokud ve vraždění spočívá hrdinství, pak Atllantko hurá a zdar ;-).

Nemluvě o podivné premise v názvu článku „a další slušný lidi“ ;-). Výroková logika jako vyšitá z katechismu. Hurá po druhé ;-). Ale to byla určitě nadsázka :-).

Jinak se mi pár článků na Tvém webu docela líbilo ;-).

[32] Jakube,
Atllanka Úterý 1. 04. 2008, 21.35

rozplakal jsi mě, to už fakt nepřijdeš? Tož je mi to sice líto, no, ale co nadělám, holt asi na to nemáš, abys patřil mezi ty slušný lidi… Uč se a studuj, třeba pochopíš… ;)

P.S. Ne, že by na tom záleželo, ale je tam Atllanka, Hutka a další slušný lidi… :)

[33] Vzkaz pro J.P.
Atllanka Sobota 19. 04. 2008, 09.56

Přestaňte nás a našeho přítele pana Hutku, kterého si nesmírně vážíme, neustále osočovat a napadat. Pokud se ihned neomluvíte, a neskončíte s tou vaší trapnou korespondencí, budeme nuceni se obrátit se stížností na pana JDD.

Atllanka 8-)

[34] Hrdinové?
Olda mejl Pátek 6. 06. 2008, 00.20

Zabili pokladnika, ukradli mu peníze, které potom použili na: kožené boty, módní oblečení, rozkládací gauč a zavedení vodovodu v domě. Není to náhodou loupežná vražda? Patří se také říct, že pokladník Josef Rošický nebyl nikdy členem KSČ a ani neměl nic společného s tím co komunisté tehdy prováděli. Podříznutí spoutaného příslušníka SNB je hrdinství? Podle vás, všichni kdo páchali zločiny za komunistů byly bojovníci proti komunismu. Jsem zvědav kdy někdo navrhne na vyznamenání spartakiádního vraha. Tato země má dost skutečných hrdinů nepotřebuje si vyrábět další. Vyznamenání mašínům je plivnutím do tváře všem skutečným bojovníkům proti komunismu!

[35] pokladnik 34.
pizi Pátek 6. 06. 2008, 08.56

Přepadli vůz s penězi. Pokladníka vedli ke stromu, kde ho chtěli spoutat a nechat aby jim nepřekážel. Odváděl ho prý neozbrojený bratr. Najednou se v ruce pokladníka objevila zbraň. V nastálé potyčce se Mašín zmocnil zbraně a pokladníka zastřelil. Tak jsem to slyšel od nějakého historika v televizi. Ale když teď hledám na netu podrobný poips události, nedaří se mi.

[36] Ty jsi pizi opravdu zlý sen
Jaroslav Mrázek Pátek 6. 06. 2008, 09.11

Co třeba tohle: Mašínové jsou hrdinové

Je to dobrý článek a když navštívíš odkazy, které se ti tam nabízejí, hlavně Kyklopa, snad budeš vědět víc… Opravdu je tak těžké hledat, pizi? Nahoře tady na stránce mají běží červený návod, jak hledat na tomto webu, a ten má články, které sbírají odkazy po celém netu, stačí jen klikat a máš to až pod nosem, ani to nedokážeš?

[37] pro 36.
pizi Pátek 6. 06. 2008, 09.32

Máš pravdu, je to tam popsáno. Já ze zvyku hledám spíše na Internetu jako celku, nežli na jednom konkrétním serveru. Omlouvám se, nenapdalo mě to.

[38] No vidíš pizi,
Jaroslav Mrázek Pátek 6. 06. 2008, 09.48

a to jsem ti dal odkaz na článek, u kterého píšeš komentář…

A tak je to s tebou pořád… Jako s tím joudou Oldou, cos tu na něj reagoval, taky si nic nepřečetl, a jen tu „nahajloval“ JPP – (JEDNA PANÍ POVÍDALA) :D)

Někdo ti tu někde psal, že bere za naučení pohybu po netu 300 Ká na hodinu – neváhej, to je zadarmo! 8-)

Nelze přidávat nové komentáře.