Atllanka

8.5.2008: Klikněte vlevo na Vyhledávání a zadejte co hledáte, např.: Mašínové, islám, socani, atd. Nížeji se Vám zobrazí texty slovo obsahující. Rozklikněte a vyberte si článek. Hezký den, přeje Atllanka… :) … Starší aktuality

A Stříhali do hola, malého chlapečka

Kolik stojí v Česku čest (aktualizováno z archivu)

 

Vážení čtenáři, jsa o pár let starší než většina z vás, pamatuju dobu slávy Jaroslava Hutky, a předpokládám, že se Vám, mladším bude zdát nepochopitelné, že jeho písničky byly v určité době v Čechách a na Moravě slavnější než Beatles…

Že byly jedním z mála pojítek mezi lidmi, kteří byli tak či tak, nespokojeni s režimem, s režimem který tu neosobně a totalitně všemu vládl… že byly takové časy, kdy jsme čekali na každou Jardovu novou píseň, jezdili za ním, Kalandrou, Třešňákem a dalšími mnoho kilometrů na všechny jejich koncerty a hluboce jsme je obdivovali za jejich neohroženost…

Na druhé straně jsem zažil i pěvecký nástup Jarka Nohavici, na kterého se zejména po té, co byl Jarda Hutka vyhnán z vlasti, upnula naděje naší generace.

 

Ta naše písnička česká

Zkuste si představit, že tenkrát i taková vcelku obyčejná česká písnička byla brána státní mašinerií jako útok proti režimu, bylo cenzurováno každé slovo v ní, kapely a skupiny stejně jako písničkáři a všichni další umělci se museli podrobovat tzv. státním přehrávkám, kde jim režim udělil či neudělil souhlas s veřejným vystupováním, schvaloval jim repertoár a kafral do oblečení, délky vlasů, atd…

Taková písnička od neschváleného a tudíž nepodrobeného písničkáře pak byla skutečným projevem maximální statečnosti, protože každá snaha vybočit z řady uniformity a šedosti vládní kultury byla brána jako otevřené nepřátelství proti tehdejšímu tuhému komunistickému režimu. A postavit se otevřeně proti normalizátorům, protože se za to tenkrát všemožně šikanovalo, tlouklo a zavíralo, byla věc nadmíru statečná.

 

 

Byla to doba nejen kulturní nesvobody a tvrdé cenzury umělců, ale i ostatních občanů, kterým komunistický režim diktoval co budou a nebudou poslouchat, rušil vysílání západních radií a tvrdě podsouval kulturu tzv. socialistickou, hlavně z NDR a SSSR (Intervize – TV soc. tábora). Režim občanům diktoval i způsob mluvy, myšlení, oblečení a v neposlední řadě určoval kdo bude mít jaké vzdělání a povolání, kde bude svou profesi vykonávat a kolik za to dostane. Mnohdy i určoval místa trvalého, či přechodného pobytu – bylo mnoho lidí, kteří měli například tzv. zakázanou Prahu, jako za Rakousko-Uherska blahé paměti.

 

 

Jedním ze způsobů jak ponižovat lidská ega bylo například odchytávání kluků s delšími vlasy a jejich násilné stříháni do hola – což tenkrát znamenalo jasný cejch kriminálního živlu. Chlapci s delšími vlasy byli záměrně dehonestováni a hanlivě nazýváni Máničkami. Ani děvčata nebyla ušetřena, na středních školách a učňácích se pranýřovalo malování a někde bylo i zakazováno obyčejné lakování nehtů. Minisukně, které tenkrát ovládaly celosvětovou módu dorazily do Čech s ročním zpožděním a jako oděv pro „slušné děvče“ byly označené za naprosto nevhodné…

 

 

 

Jaroslav Hutka

Pro mě je Jarda Hutka díky své rozvážnosti a morální čistotě, největší osobností v této zemi, což neomylně rozpoznal i tehdejší režim, a jednoznačně i ti jeho dnešní závistiví a nenávistní pohrobci.

 

 

Proto tolik dští síru a snaží se zlehčovat udavačství a snižovat hrdinství, zradu nazývají pochybením, a její pranýřování závistí… Zkrátka tito novodobí filipoparubovití normalizátoři se všemožně snaží nahradit vůdčí osobnost, hrdinu – zrádcem, protože stádo bez hlavy se vždy mnohem lépe ovládá. O tom, jak režim vyhnal Jardu z vlasti čtěte zde…

 

Jarka Nohavicu znám osobně.

Jarek je mým vrstevníkem, a byl mi dlouhá léta vzorem člověka, který se také režimu dokázal vzepřít. Nesmírně jsem si ho vážil také pro to, jak se dokázal vzepřít i svému pokročilému alkoholizmu a vymanit se z něj. Umí udělat nádherné texty. Ať už ty, které zpívá sám, nebo ty, které psal pro jiné, například pro Marušku Rottrovou. V žádném případě nechci snižovat jeho práci na poli hudby. Jde totiž o něco zcela jiného.

Jarek Nohavica se i po té, co podepsal spolupráci stavěl do role barda, který ukazuje špatnost režimu a tím nese svou kůži na trh. Nevím proč podlehl. Nevím jaký na něj byl činěn nátlak. Vzhledem k tomu, ve které době podepsal se ale domnívám, že to nebyla až taková hrůza. Ale opakuji: nevím!

Co však vím naprosto jistě je, že slušný člověk, který podlehl nátlaku by Krylovi ve Vídni tenkrát řekl: Karle, já zakopl a mám na tebe po návratu napsat hlášení. Nohavica to neudělal! Chápu, že v sobě třeba nenašel odvahu. Ale už nemůžu chápat to, jaké Krylovi a světu zahrál divadlo s těmi klíči od bytu a podobně. K tomu ho nikdo nenutil. Aby to nebylo málo, ještě po převratu se tím oháněl a demonstroval tím svůj postoj ke Krylovi. Vylhaný a falešný postoj. Nestyděl se, veřejně na koncertech zpívat Krylovy písně a dokonce si za to nechat platit.

 

Toho písně pějme koho udáváme

 

Rozumíte tomu? Dělal si slávu zpěvem písní chlapa, kterého zradil! Na to už musí člověk být jó svině. A jako úplný vrchol bezpáteřnosti vidím to, jakým způsobem Kryla vítal, když se Karel vrátil do Čech.

To už je opravdu na zvracení. A dodnes se k tomu Nohavica nedokázal postavit jako chlap. Pepa Streichl taky podlehl a podepsal spolupráci s STB. Mrkněte se na jeho stránky, jak se k tomu postavil on. Tak se chová chlap. Nese zodpovědnost za své činy.

 

Za třicet stříbrných…

 

Také se podívejte, jak se k Nohavicovu případu postavil třeba Jiří Dědeček: na svých webových stránkách, Pavel Dobeš (v rubrice články a rozhovory – Estébáci jsou nejlepší archiváři), Jan Rejžek a mnozí jiní z těch, kteří nepodlehli, a určitě to pro ně nebylo snadné.

 

 

Byly doby, kdy jsem byl hrdý na to, že Nohavicu znám. Dnes už ne. Je mi z něj a z toho, jak lhal celému národu, včetně těch, kteří ho považovali za přítele, smutno. Pro mě se ukázal být zbabělcem a oním slavným vítáním Kryla i pokryteckou sviní. To, že dělá pěkné písničky na tom nic nemění. Jako člověk nestojí ani za fajfku tabáku.

Ostatně: Hitler docela hezky maloval. Zmenšuje to podle vás nějakým způsobem zločiny, kterých se on a mnozí jiní vlivem jeho ideologie dopouštěli?

Tak nevím, kolik vlastně stojí v Česku čest – zřejmě jednu cestu do Vídně a zpět?!

 

 

Robert Rauss 2008 

 

 

Vážení čtenáři, Atllanka je i na Facebooku, kde je součástí mnoha různých skupin. Pokud máte zájem a chcete v diskuzi vyjádřit svůj názor na přečtený text, obrázek, video či informaci, nebo jen prostě chcete šířit dál, tu u „vrchnosti“ tolik nepopulární, pravdu, pak neváhejte, přidejte se: pište a nebo jen čtěte, rádi vás na našich stránkách a ve skupinách uvítáme. Jde především o Vaši budoucnost, tak nestůjte mimo

 

Související texty:

Upozornění redakce:

  • Podtrhaná slova v textu jsou odkazy, které jsou důležité, čtěte tedy prosím i je. Pod celým textem pak jsou odkazy vedoucí na články související s tématem, text doplňují, nebo jsou jeho pokračováním. Nemáte-li čas číst texty na našem webu pořádně, nečtěte nás raději vůbec! Děkujeme.

Čtěte také:

 

Navštivte archiv textů     Vstup do diskuze zde 

 

Stáhněte si naše Prezentace       Atllanka Vás vítá – Welcome

 

Komentáře na našem webu se zobrazují s určitým zpožděním, omlouváme se Vám, ale je to nezbytná ochrana před hulváty a hlavně před reklamním spamem…

 



pošli na vybrali.sme.sk jaggni to! Linkuj.cz pridej.cz

««« Předchozí text: Brežněvova oběť - Vladimír Komarov Následující text: Rusko plné křížů »»»

Atllanka | Neděle 15. 03. 2015, 07.22 | Komentáře, Osobnosti, Videa | trvalý odkaz | vytisknout | 10133x

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář
[1] Tfuj
Kalich web Čtvrtek 24. 04. 2008, 12.19

Myslím že za toto vše můžou komunisti, pokavaď vím tak pokavaď si vás vybrali jako obětního beránka (Pan Nohavica) neměl jste šanci dlouho vzdorovat pod jejich donucovacími prostředky. Být takto zničen, donucen spolupracovat a nyní za komunisty pikat, k tomu pod nátlakem kolegů. To že si nevybrali Pana Hutku je podle mě jeho velké štěstí a měl by být rád (nebo myslí že by byl býval silnější? vždyť je to všecko hrozný a k pláči). A vůbec na tohle by se mělo zapomenout a komunisti poslat do dolů, vždyť sou to zločinci nejhoršího kalibru. Trapné a smutné je vidět ve vládě

[2] Kalichu!
Agent007-89 Čtvrtek 24. 04. 2008, 13.20

Prosím tě, čteš co tu je napsáno? Na všechny byl vyvíjen nátlak, Hutka aby nemusel spolupracovat, tak raději odešel z republiky, byl takzvaně zbaven občanství – a nebyl sám, aspoň si přečti, co ti jiní tady předestřou, když už sám neumíš po netu hledat! To je opravdu hrozné, taková nevědomost! A také, nikdo tu nevyčítá Nohavicovi, že podepsal, ale to že udával, že jel za mrzký peníz do Vídně a práskal po návratu i to co tam jedli a dneska to zlehčuje. Já souhlasim s autorem, že mohl už v té Vídni říct – poslali mě sem kluci fízlovat, co jim můžu po návratu nakecat? Je to prostě hajzl! Komunisti nejen do dolů, ale podle zásluh jim vyčíslit škody, a splácet, i kdyby to měli platit jejich potomci deset generací!

[3] Pro Kalicha
Plavčík Čtvrtek 24. 04. 2008, 14.57

A co ti, kteří se nechali raděj popravit, než by se poddali? Co ti, kteří strávili dlouhá léta v kriminálech? Co ti, kteří tady raděj nechali své domy, rodiče a mnohdy i své děti a s prázdnými kapsami odešli za hranice do absolutní nejistoty? Ti všichni se nepoddali takovým způsobem, jako Nohavica. To se jim tím svým příspěvkem vysmíváš, nebo co? Píšeš,že Hutka měl štěstí, že na něj nedělali podobný nátlak a že by asi nebyl silnější. Jsi asi mlaďoch který si nemůže pamatovat, co se kolem Jardy Hutky v době normalizace dělo. Ale proč si o tom něco nepřečteš, než vypustíš z klávesnice takovou hloupost? Jarda Hutka je jedním z nejčestnějších lidí v Česku. Nikdy se nezpronevěřil tomu, co hlásal. A to, co si o tom myslíš ty, na tom nic nezmění.

[4]
aludog mejl Pátek 2. 05. 2008, 18.10

Pane Bělohjorský, lžete. Nohavica nebyl do žádné Vídně vyslán. Přečtěte si o tom na jeho www.nohavica.cz ,např. v Archivu pod lupou u písně Buď vítán.

[5] Nelže pan Bělohorský
Omyl Pátek 2. 05. 2008, 19.26

Lže Nohavica, Vídeň byla podmíněna spoluprací s STB, jinak by jel akorát tak do pr.. dele :) Jsi naivní, když se domníváš, že ten kdo s nimi nespolupracoval mohl jen tak na západ, něco si přečti i jinde, nejen u toho těšínskýho zbabělce…

[6] Hliníkovému psu
Dolly Pátek 2. 05. 2008, 22.02

Co to plácáš, Aludogu? Ty si myslíš, že bylo tak jednoduché vyjet si na výlet do Vídně? A že tam jeli zrovna dva estébáci, Nohavica a Streichl, to ti nepřipadá divné? Mezi námi: jakou pravdu to hledáš na webu estébáckého donašeče? A když už jsi vzpomněl píseň Buď vítán, řekni mi: není ti z té falše, kterou tam Jarek předvádí, na zvracení?

[7] Zamyslete se nad sebou!
Já a nikdo jiný mejl Středa 22. 10. 2008, 14.44

A čemu ti lidé, kteří se nechali popravit, prospěli? To se mochl takhle nechat povraždit celej národ a Tobě by se to líbilo. Ne. Vždy je daleko užitečnější žít. A upřímně, Hutka se zase projevil. Svou písní Udavač z Těšína opět dokázal, že Nohavicovi bezmezně závidí, že Nohavica hudebním umělcem opravdu je. Hutka jen požívá staré zašlé slávy, ale už je neaktivní. Navíc podle vyšetřování vyplývá, že Nohavica byl na otázku Kryl vyslechnut, a to předem nepřipraven, až poté, co se z Vídně vrátil, takže nějak říct Krylovi o jeho problémech s STB bylo nemožné. Takže se chytněte za nos… Obviňujete tu někoho, aniž byste si zjistili něco o tom vyšetřování. Jen a pouze věříte mediálním zprávám, a to z vás dělá jen ovce ze stáda. A když už jsme u toho, co říkáte na Kunderu? Jakmile se objevilo, že snad udával i on, už se objevily komentáře na stranu Kundery. Ale pokud jde o Nohavicu, toho si rádi popravíte, není-liž pravda? Dav chce přece krev, a Nohavica je úplně nejvhodnějším beránkem, protože v Čechách ho nikdo nezná a na Moraváky akorát tak plivete. Má úcta.

[8] Ty a nikdo jiný
Bery Středa 22. 10. 2008, 22.45

Zkusím tvůj příspěvek okomentovat jedním slovem:

HLUPÁKU !

[9] Bery
Já a nikdo jiný Pondělí 3. 11. 2008, 16.15

Na víc se nezmůžeš? Pakliže je tomu tak, pak mi nezbývá, než Tě litovat. Lidé, co kritizují argumentace jiných, ale sami argumentovat neumí a především – nemají čím, ti u mne vzbuzují soucit… Na druhou stranu, již Kristus pravil – „Blahoslavení chudí duchem…“

[10] Ty a nikdo jiný a argumentace?
Tamilský tygr Pondělí 3. 11. 2008, 18.30

Dovol abych se zasmál- :-D :-D :-D Správně ťa utřeli, jsi hlupák :-D :-D :-D

[11] Tamilský tygře,
Já a nikdo jiný Čtvrtek 27. 11. 2008, 19.00

Dle čeho tak soudíš? Jsi vůbec schopen svůj názor obhájit, nebo se opět (po vzoru Bery) zmůžeš jen a pouze na ničím nepodloženou kritiku?

[12] dodatek Tamilskému tygru
Já a nikdo jiný Čtvrtek 27. 11. 2008, 19.02

Resp. se ani nejedná o kritiku, jako spíše o osočování, což je o to více ubožejší.

[13] nohavica
krbi mejl Čtvrtek 26. 03. 2009, 08.10

Čísté svědomí nemá nikdo.Ani pan Nohavica ani pan Hutka ani já.J.Nohavica dokázal že je pan Básník a pan Zpěvák.Jeho dílo je a bude kvalitní bez ohledu na jeho minulost…nechci aby to vypadalo že pana Nohavicu omlouvám…kdy už si konečně tento národ uvědomí že muzikanti jsou tvůrčí osobnosti a ne svědomí národa.Kdy už se konečně dočtu v novinách že to co se u nás dělo je vina funkcionářů a ne herců a zpěváků,kteří podepsali antichartu.Oni se snažili nějak přežít a měli(mají) tu smůlu že byli víc na očích.Bohužel media rádi hážou špínu na lidi,zvláště na ty co něco dokázali.A na to pan Hutka hřeší.Napsal velice nekvalitní píseň,zviditelnil se,ale postavil proti sobě velkou část národa a myslím že mu to příliš neprospělo.......všichni chybujeme.I pan Nohavica.Ale on má narozdíl od nás talent,který nemáme ani my ani pan Hutka

[14] to krbi
Petr Čtvrtek 26. 03. 2009, 12.53

Ahoj Krbi. Samo že respektuji tvůj názor. Oceňuji taky to, že ho dokážeš napsat slušně a srozumitelně. Já však celou tuto věc vidím trochu jinak. Začnu od konce: Myslím, že snaha o zviditelnění a jakýkoliv prospěch ze strany J.Hutky je to poslední o co mu šlo. Předpokládám (a vzhledem k tomu, jak Hutka celý svůj život vystupoval a jak se choval mám důvod to předpokládat), že hlavním důvodem proč napsal píseň Udavač z Těšína byla snaha poukázat na to, jak zvrácený žebříček hodnot vyznává naše společnost. Člověk, který udával je oslavován, lidé kteří bojovali proti režimu a nasadili při tom své životy jsou těmi, kteří se chovali zbaběle označováni za vrahy, šťetky jsou považovány za celebrity a podobně.

J.Hutka má podle mě plné právo na to, aby tento stav společnosti kritizoval. To právo mu dává jeho způsob života a to, jak po celý svůj život veřejně vystupoval, bez ohledu na své pohodlí, na prospěch a na následky.

Tvé tvrzení, že muzikanti nejsou svědomím národa v případě J. Nohavici trochu kulhá. On se totiž jako svědomí národa sám prezentoval. Svým vystupováním se vysmíval totalitnímu režimu kterému sám podlehl. Já to vidím jako zradu, které se dopustil na českém lidu. A co považuji za nejhorší, do dnešního dne se k této své zradě nedokázal chlapsky postavit. Z těchto důvodů znějí mým uším jeho písně falešně, byť by jejich harmonie byly sebesladší a jejich texty, byť svým obsahem sebepravdivější, mi z jeho úst připadají jen jako prázdné populistické žvásty.

K tvé větě o vině funkcionářů snad jen tolik, že kdyby u nás bylo víc lidí, jako je právě třeba J. Hutka, nikdy by tito funkcionáři neměli takovou moc, jaké dosáhli. A právě tím, že se mimo jiné někteří herci a zpěváci snažili, jak ty píšeš „jen přežít“, moc funkcionářů narostla do tak obludných rozměrů, jakých dosáhla.

A úplně na závěr: tvá věta o tom, že „pan Hutka na něco hřeší“ mi příjde jako úplně mimo. Dle mého názoru pan Hutka nemá nejmenší důvod na něco nějak hřešit. On se totiž svým postojům nikdy nijak nezpronevěřil. Pokud máš nějaký důkaz o opaku, předlož ho, prosím.

Oldřich Studený mejl Čtvrtek 3. 09. 2009, 15.30

Mám rád písničky Jardy Hutky, mám rád písničky Jarka Nohavicy, Honzy Nedvěda, Žalmana, Spirituál Kvintetu a další … mám je rád pro ty písničky. Přiznám se, že už se nedívám, jestli Nohavica udával za komunisty lidi, jestli je Honza Nedvěd čtyřikrát rozvedenej, jestli někdo udělal, nebo dělá tohle, či tamto. Rozhodovat bude muzika. Neposloucháme muziku těch, kteří jsou morálně čistí. Posloucháme muziku těch, kteří tu muziku dělat umí. A Nohavica umí. To snad nepopře ani Jarda Hutka. Jistě, můžeme Jarkovi nepodat ruku a nepozvat ho na svůj pohřeb, nebo svatbu, protože je jako člověk bakanej. Ale jeho písničky tam budou znít, protože jsou pěkné. Oslovují něco uvnitř nás, hřejí nás, když nás ze života mrazí. A nebojím se tvrdit, že nás i Jarka Nohavicu ty písničky přežijou. Kolik je na naší hudební scéně zpěváků, skladatelů, písničkářů? Mraky. Známe je? Měli bysme k nim přistupovat podle toho jací jsou, nebo jaké dělají písně? O 95% těch zpěváků nevíme nic. Nevíme, jestli jsou vrazi, pedofilové, zloději, udavači, členové té či oné organizace, či strany. Přijde mi hloupé, že bychom měli podle těchhle věcí posuzovat PÍSNĚ. Nebudu to dělat. A Nohavica … to jsou pro mne písně. A kdyby byl sám členem STB, kdyby byl sám velitelem všech zásahových jednotek, který náš polévaly vodou a vyvážely za hranice měst, stejně bych mu naslouchal. Maximálně bych si řekl: Vida. Takovej hajzlík, ale jak krásně zpívá o svobodě, lásce, přátelství … P.S.: Podepisuju se jménem, protože se za svůj názor nijak nestydím. ;-)

[16] Oldo
Petr web Pátek 4. 09. 2009, 00.25

Ať hledám, jak hledám, nikde tady nevidím, že by ti někdo říkal, abys Nohavicovi písničky neposlouchal. Nikdo tady taky neřekl, že by byly špatné. Já už to tady jednou psal, tak jen krátce: Z Nohavici se mi osobně zvedá kufr jako z člověka, který se zpronevěřil všemu čeho si vážím a poplival všechno o čem kdy psal. Stačí mi ho slyšet a je mi blujno. Sebekrásnější text z jeho úst na mě působí stejně, jako bych viděl malíře, kreslícího srdíčko kusem hovna. Toť vše.

Karel Jemelka mejl Sobota 5. 09. 2009, 00.04

[16] Petr:Oldo i Petře. Jakoukoli hudbu vnímám jako umění pro sluch. Je mi docela jedno, jestli „Kalinka“ a ten hrozný ruský soubor, nebo zavrhovaný klasik, jehož milovali nacisté. Hudba (a u písniček i včetně slov) není pro mne uměním pro oči (videoklipy a podobné nesmysly). Není uměním, které bych vnímal pro právě svoji celebritu. Hudba je nádherná v pravou chvíli. Klidně si poslechnu duševně nahou celebritu (které stejně složili hudbu i slova jiní), pokud mě v té chvíli osloví. Jako si poslechnu Vltavu a prožívám její příběh. Jediné co nemusím je znát je znát skladatele, hudebníka, interpreta. Z praxe vyplynulo, že několik skladatelů i interpretů poznám podle jména. Ale to je tak vše, co mě na nich zajímá. Nemusím ze sebe rvát trenýrky, nemusím obdivovat jak hezky lezou po stropě, nemusím si kapat do očí po shlédnutí tolik moderního videoklipu. Je mi jedno, hraje li cigán, žid nebo černoch. Je mi jedno, jestli je skladatelem či interpretem komunista, práskač estebák nebo nácek. Nemusím jim podávat ruku. Nemusím je velebit. A z ranku? Mám stejně rád Kryla jako Nohavicu. Spotřebovávám jejich produkt stejně jako oni potřebují produkt můj. Mě nezajímá jak vypadají a co dělají stejně jako je nezajímá kdo ušil boty, které mají na nohou. Hudba je umění, které by mělo stát mimo politiku. Zajímá vás, zda boty ušil komunista?

[18] Jo srovnání, to je moje
Filosof Sobota 5. 09. 2009, 10.29

Šije-li boty komunista a říká přitom, že šije boty a nevydává je za loď, pak si ty boty koupím, nelze li jinak, a budu v nich chodit. Problém je, že komunista Nohavica šil boty a tvrdil, že je to loď. Plno lidí co mu uvěřilo na ni usedlo, a když se loď potopila, někteří na to zle doplatili. A on ani neumí říct, sorry, zapomněl jsem vám říct, že to nebyla loď, ale jen obyčejné šmejdy. A klidně šije boty – lodě dál, a dokonce na to šití používá zbytky z těch potopených…

Tak od toho si já boty už nekoupím, byť by vypadaly jako koráby, a já měl kvůli tomu chodit do smrti bosky.

[19] Pro Karla Jemelku
Petr web Neděle 6. 09. 2009, 02.31

Karle, očividně jsi nepochopil co jsem svým komentářem chtěl říct.Určitě jsem chtěl Oldovi říct něco úplně jiného, než to, o čem mluvíš ty. Myslel jsem, že píšu dost srozumitelně ale možná jsem se mýlil. Polpatičtější vysvětlení ti rád poskytnu pokud o to budeš stát. Mohu li soudit z tvých jiných komentů, jsi inteligentní člověk a nerad bych se tě dotknul tím, že ti budu poskytovat výklad jako páťákovi.

[20] Jejda, je to skoro rok.
Karel Jemelka mejl Čtvrtek 5. 08. 2010, 21.54

[19] Petr:Ale pochopil jsem Tě Petře. Psal jsi o svých pocitech, já zas o svých. Nekáral jsem Tě, ani se Nohavici nezastal. Jestli jsem porovnal Kryla a Nohavicu, pak jen z pohledu jejich produkce. Osobně si myslím, že Kryl je to nejlepší, co tahle země zplodila. Úžasný básník i muzikant. Proti němu Nohavica. Tam cítím komerci. Hodnocení morálních kvalit záměrně vynechávám. Pouze mě zaráží tak vysoký počet známých osobností, které vyhrávají soudy o výmaz z evidence STB. Jak nedokážeme s práskačema nic udělat. Co je v této zemi špatně? Zákony? Soudcové? Politici? Nee. Tato země je obrazem svých nemorálních občanů. Pokud bych měl z každé nemorálnosti zvracet, pak bych nedělal nic jiného. Žádné tunelářství, ale škody na morálce a myšlení lidí jsou největšími škodami, které na lidu této země komouši spáchali. Zanechali nám asi nezničitelného Trojského koně. Ani já, ani ty nemáme páku s tím nic dělat. Snad jen psát, jako Václav Bělohradský, Ty nebo i já a dávat o sobě psaním vědět. Snad se podaří tento stav postupně zvrátit.

Jarda Bahník Sobota 7. 08. 2010, 21.40

Kdo to je Jaroslav Hutka. Nikdy jsem o něm neslyšel. V televizi není, v rozhlase ani ťuk. Že by novodobý Rambo?

@Teo web Neděle 8. 08. 2010, 00.59
[23] Vy mladi vite prd!
HX web Pondělí 9. 08. 2010, 09.06
[21] Jarda Bahník: He, a to se chlubis a nebo si stezujes Bahniku? Neznat Jarouska Hutkojc je hanba tvoje, ne nase nebo jeho, trumpeto. Sedis u kompu tak gugluj a nemasti pero na pornacich tam Hutku nenajdes :-D :-D :-D
[24] Pekny clanek!
HX Pondělí 9. 08. 2010, 09.13

[22] @Teo: Souhlasi vse, co jste napsal. Pan Paumer musel byt uz velmi unaven z utoku te nasi ceske luzy, ktera vsechno co kdy melo a ma cest a charakter ostouzi, protoze sama je bezcharakterni a bezectna.

Myslim, ze si tim psanim zhovadilosti ta tupa luza zvysuje svoje posrate ego, jinak by si museli vzit provaz a jit se zastrelit do rybnika…

Haha: Nebo primo do bazin, ze Bahnaku?

Jarda Středa 11. 08. 2010, 17.50

[23] HX:Ahoj HX. Hledal jsem, jak mi radíš, ale nenašel jsem nic co by mne zaujalo. Ještě bych Tě rád poprosil, abys mi přeložil „a nemasti pero na pornacich tam Hutku nenajdes“. Tomu opravdu nerozumím. Jinak pěkný den.

[26] Njn...
HX Čtvrtek 12. 08. 2010, 17.22

Komu neni z hury dano… :)) Ale neboj ty se, nejsi sam, jsou vas plne ustavy :-D :-D :-D

[27] svatý Hutka
Redaktor Pátek 8. 10. 2010, 14.03

Tady se teda sešla partička, někdo tu napíše, že Jarek neudával, jen zpíval a už je za čmuchala hlupáka. Jarka tady pranýřujete, ale kdo ví, co dělal v cizině Hutka – zpívat neumí, tak jak se tam jen mohl živit – jestli on nebyl taky placen komunisty za nějakou tu službičku, možná mnohem horšího rázu – to vás nenapadlo? Ne vážně, podle mě je věc jasná jak facka, Hutka pochopil, že jako zpěváka ho nikdo neposlouchá, a tak se snaží zviditelnit polopravdami, které si upravuje jak se mu hodí. Asi věří, že to nahradí absenci talentu a lidi na něj místo na Jarka začnou chodit z vděčnosti, že jim otevřel oči. Poslechněte si např. tohle http://www.youtube.com/watch?… a proti tomu cokoliv nového od Jarka a musí vám to být jasné. A jestli Bělohorský tvrdí, že se takovýchto věcí nemohl dočkat tak musí být hluchej jak poleno. Jinak chápu, že za minulého režimu nebylo všechno v pořádku, ale 90% lidí si nestěžovalo a čím dál více lidem přijde, že to, co tu máme dneska je možná horší.

[28] Inu, co ti odepsat rudý hlupče?
Jan Krasl Pátek 8. 10. 2010, 18.56

Myslím,že nic. Svým komentářem ses odepsal sám.

[29] Dekuji za clanek
Jarek Hutka mejl Čtvrtek 14. 10. 2010, 20.16

Ja mam radsi Hutku, protoze jeho pisnicky si muze zahrat a zazpivat kazdy.

[30] Nevim, co tu řešíte
Hubert Sobota 16. 10. 2010, 00.36

Hutka prostě závidí Nohavicovi úspěch, a tak kope kolem sebe a dokazuje, že jestli je tu někdo zbabělec, tak právě on. Přijde mi že vylézt s takouvouto a ještě nekvalitní „písní“ 18 let po revoluci je tak trochu mimo mísu, když tu máme teď úplně jiné starosti. Co mě na tom ale opravdu štve je to, že důvod proč to složil není na něco upozornit, ale spíš někomu ublížit (aspoň to tak vypadá). Pane Hutka tohle se vám nepovedlo ani po stránce umělecké, ani po té morální.

[31] Hubert
vitak69 mejl Sobota 16. 10. 2010, 10.12

Jasně, to je normální argument, všech co jsou proti Hutkovi. Hutka nikdy neohnul hřbet, odešel do emigrace a jen protože mu nejde o komerci, tak závidí. Nemám rád Nohavicu, nikdy jsem neměl ani před tím a už vůbec ne teď. Hutka mi byl vždycky bližší pro jeho nekomerci, na rozdíl od Nohavici. Nohavica hřbet ohnul a to dokonce v době, kdy už bylo více či méně jasné, že socialismus už zde dlouho nebude. Hroutil se v Maďarsku, Polsku, za nedlouho začali východní Němci okupovat západoněmeckou ambasádu v Praze a on přesto svolil k tomu, že bude donášet. Tím přišel o jakýkoliv morální kredit. V Čechác to ale zřejmě nevadí, jako národ udavačů, zlodějů a líných lemplů obdivujeme spíš ty, kteří v našem státě vždy škodili než pomáhali a něčím vynikali.

[32] Jasně Huberte!
Jan Krasl Sobota 16. 10. 2010, 10.17

Ty jsi nejlepší důkaz toho, jak člověk podle sebe soudí druhé.

Jarda Hutka nemá Nohavicovi co závidět. Žije si podle svého, cestuje po republice a zpívá kulturním lidem v klubech a na malých scénách svoje písničky jdoucí mu ze srdce… Přesně tak, jak to lidoví bardi a písničkáři vždy dělávali a dělají i nadále. Kreslí, píše a vydává CD. Cestuje si po světě a žije v souladu s tím, jak žít se má. Jednoduše a prostě. Morálně a v souladu s přírodou.

To lidi jako ty, nikdy nemohou pochopit, vy byste i vlastní matku s otcem prodali, jen abyste měli prachy.

A o morálce tu chceš kázat? Hochu, kdo jsi a co jsi kdy mimo závisti a obhajoby Nohavicova a tím i vlastního křiváctví předvedl, i za své jméno se stydíš a píšeš zde anonymně – Huberte Niktoši.

Palec dolu.

[33] Hutka, Nohavica, Kryl
Hubert Sobota 16. 10. 2010, 21.18

Pane Krasl, nevím, jak jste došel k tomu, že někomu něco závidím. Hutkovi není co závidět a u Nohavici obdivuju jeho talent, to ale neznamená, že mu ho závidím. Buďte prosím konkrétní nebo si odpusťte urážlivé komentáře a napadání, protože to je zase to jediné, co tu předvádíte vy.

O morálce v tomto případě kázat opravdu nechci, protože mi to nepřísluší, stejně, jako to nepřísluší ani Hutkovi – jediný, kdo měl právo zavrhnout nebo odpustit byl Karel Kryl. A ten se, pokud vím, s Nohavicou po revoluci sešel, vyříkali si to a tuto kapitolu uzavřeli – nevim teda jak, ale podle toho jak Kryl o Nohavicovi mluvil, myslím, že mu nic nevyčítal.

Můj předchozí příspěvek byl ale o něčem jiném – nějakých 15 let je tato věc považovaná za vyřízenou, nikoho to netrápí a najednou vyleze Hutka se svoji přihlouplou odhovačkou, kterou se navíc bojí hrát na svých konzertech, aby náhodou nepřišel o posluchače. Vysvětlete mi tedy, proč to potřetí ženatý, morálně žijící Hutka udělal až teď, když už to nikoho nezajímá. Nemůžu si pomoct, ale nic jiného než závist a podrazáctví mě nenapadá. A prosím argumentujte nebo se nevyjadřujte vůbec, protože vaše příspěvky typu „jsi hlupák“ svědčí jen o tom, že mám pravdu a vy na to nemáte co říct.

rejsek Úterý 26. 10. 2010, 12.02

To je fakt kretén ten Hutka

[35] Milý Huberte, Rejsku...
Atllanka Úterý 26. 10. 2010, 13.24

[34] rejsek: Možná vás, abonenty Volného.cz z Roztok u Prahy, nenaučili doma ani ve škole slušnému chování, nás ano. A proto vám za urážky člověka, kterému nesaháte ani po kotníky, za podvody v identitě a za neomalenost vůči druhým udělujeme ban.

[36] ban???
tydyt Pondělí 15. 11. 2010, 19.35

[35] Atllanka:Chtěl bych se zeptat, za co dostal Hubert ban? Z jeho prstů nevyšlo jediné neslušné slovo a to ani na adresu Vašeho chráněnce pan Hutky, „neomalení vůči druhým“ jsou tu prakticky všichni přispěvatelé a obvinit někoho z podvodu v identitě v rámci internetové diskuze snad opravdu nemyslíte vážně :-) Každopádně ho musíte asi velmi dobře znát, když víte, komu sahá po kotníky a komu ne… [35] Atllanka:

honza sigma mejl Pátek 31. 01. 2014, 16.04

Pro (15)

Dle vašeho výkladu možná Mengele nebyl špatný doktor…

[38] Nohavica byl agent
Vlad Neděle 2. 02. 2014, 07.45

Nevim o cem se tu bavime. Hutka byl donucen emigrovat a v emigraci pracoval pro disent. Po leta podporoval Ceskoslovensko v boji proti totalite.

Nohavica spolupracoval s STB a donasel na Karla Kryla. Tomu ja rikam hnuj. Je uplne jedno, ze si neco vyrikaval s Krylem. Neverim tomu. Ale jako pisnickar a clovek si to mel vyrikat s narodem a to neudelal.

A po lyricke strance mi je teda o hodne blizsi Namest nez Tri cunici. Co se obsahu tyce je Hutka rozhodne vetsi umelec, nez Nohavica, kterej zpiva s prominutim picoviny o Baniku a Sparte.

Opet je to o tom, ze vetsina naroda je vypatlana a jako stado se zenou za svym estebakem. Ja jeho pisnicky neposloucham. Ten clovek se mi hnusi, az mi vstavaj chlupy na celem tele.

Nazdar vsem blbeckum.

Nelze přidávat nové komentáře.