Atllanka

Nebyla uložena žádná novinka

Benjamin Kuras nařčen arabistou z nacismu!

 

Přicházíme v míru ovládnout vás dělohami našich žen. Tato věta odstartovala hádku mezi arabistou Janem Čuříkem a spisovatelem, který žije ve Velké Británii, Benjaminem Kurasem. Přečtěte si přepis inkriminované části živého vysílání:

J. Čuřík: Tato věta je klasický příklad toho, jak vznikají klišé. Výrok je připisován tuniskému prezidentovi Habíbu Burgibovi, mnohokrát si ho půjčil i libyjský vládce Kadáfí. Přitom vlastně není dohledatelný, protože když měl být pronesený, nebyl internet. Je třeba hodnotit věci podle činů a ne podle slov.

B. Kuras: Přesně tak. A bez ohledu na to, kdo tento výrok pronesl, tak historie se jím řídí a islámská porodnost v evropských zemích je 3–4 násobná. Jak jsem již uvedl v prvních třídách je ve větších městech víc muslimů než ostatních náboženství – tedy ne jen křesťanů. Čili ten výrok mohl říct kdokoli, je to úplně lhostejné.

J. Čuřík: Je velmi pravděpodobné, že porodnost evropských muslimů je zcela na úrovni průměrné porodnosti jejich zemí. Ve středomoří nebo řekněme na území jižní Evropy a Blízkého východu jsou jen dva státy, které mají výrazně vyšší porodnost. To jsou palestinská území západní břeh, Gaza a potom Izrael, především v oblasti židovských osad.

Moderátorka Martina Kociánová: Pane Čuříku vrátím se tedy k té situaci, kdy jste říkal (v minulém díle viz. audio), že ta situace ve Francii je stran adaptace muslimů mnohonásobně lepší než ve Velké Británii a pan Benjamin Kuras říká, že podle jeho informací je situace ve Francii mnohem horší. Myslel jste to tedy ironicky?

 

 

J. Čuřík: Samozřejmě si myslím, že informace, které podává pan Kuras o Velké Británii, jsou informace zcestné (byť mu neberu jeho 40 let života ve Spojeném království). Vnímání muslimů je asi individualizovanou záležitostí a plně rozumím tomu, že u některých lidí dokáže tato velká komunita, pokud se vůbec komunitou dá nazvat, vzbuzovat obavy, strach. U některých zase vzbuzuje empatie a potřebu je pochopit a vnímat proces neúspěšné integrace.

B. Kuras: Pan Čuřík tady předvádí to, čemu se v Anglii říká: Nedovolit faktům, aby narušily ideu. Mě pobavil váš výklad zákonů šaría. Že to jsou drobnosti každodenního života. Četl jste zákony šaría? Kdybyste je četl, tak byste věděl, že podle nich muslim vládne nemuslimovi, žena má poloviční právo, muslim, který se obrátí na tu chybnou víru, podléhá trestu smrti. Četl jste to nebo si jen tak vyprávíte, jak si smějí stříhat nehty a kterou nohou smějí chodit na záchod?

J. Čuřík: Pane Kurasi, právo šaría v pravém slova smyslu neexistuje. Je to mnohem komplikovanější.

B. Kuras: Ale vy jste sám řekl, že jste nečetl Korán, hádísy ani sunny. Co teda víte o zákonech šaría?

J. Čuřík: Je možné a podle mého názoru potřebné, abychom naše vrstevníky muslimy chápali podle jejich dnešního žitého života a ne prostřednictví 1400 let starých textů.

B. Kuras: No my je chápeme právě tak, jak se chovají dnes. A tak jak se chovají dnes, ohrožuje všechna ostatní náboženství, ateismus a sekulární demokracii.

J. Čuřík: Beze sporu máte tuto zkušenost, já vám ji neberu.

B. Kuras: A vy nemáte tu zkušenost?

J. Čuřík: Má zkušenost s muslimy je zcela odlišná.

M. Kociánová: Podle čeho se má člověk sledující současné dění ve vztahu k islámu orientovat?

B. Kuras: Já bych na to měl velmi jednoduchou odpověď. Lidé by se měli zamyslet v jaké zemi chtějí žít. My máme to štěstí, že žijeme v západní demokracii, kde máme zaplať pánbůh multikulturalismus. Nebo taky můžeme žít v systému, kde si může banda 25 letých výrostků zahrát na Mohameda a Abú Bakra a obsadit zemi, vyvraždit nebo vyhnat všechny křesťany, vyhodit do povětří všechny šíitské mešity, ukrást všechen jejich majetek. Chceme my žít v této společnosti nebo nechceme?

A pokud chceme žít v naší západní civilizaci, která vznikla díky určitým kořenům antickým, biblickým, renesančním a osvícenským, tak si musíme říct, dobře, pokud tady chtějí muslimové s námi žít, musí se přizpůsobit těmto pravidlům a musí se vzdát džihádu (což znamená ovládnutí světa a ovládnutí jinověrců) a zákonu šaría, které jsou v absolutní rozporu se všemi ústavami západní Evropy a s lidskými právy. To řešení je jednoduché. Já nevím, jak by si to pan Čuřík jinak představoval.

J. Čuřík: Já jsem si o víkendu procházel citace československého tisku z roku 1938, které jsou k dispozici na stránkách věnovaných holokaustu a mě úplně fascinuje jaká podobná slova pronáší pan Kuras a která slyšíme každodenně kolem sebe. Jsou…

B. Kuras: Toto je neuvěřitelná debata. Já mluvím o obraně demokracie a vy mluvíte o nacismu.

Nastal rychlý konec. Je více než zřejmé, co se stalo finální rozbuškou. Poslechněte si tedy sami, jak debata po kontroverzním přirovnání pana Čuříka pokračovala a skončila – nížeji pak najdete odkazy na debatu celou.

 

 

zpracovalo st@tll 2014

 

 

Vážení čtenáři, Atllanka je i na Facebooku, kde je součástí mnoha různých skupin. Pokud máte zájem a chcete v diskuzi vyjádřit svůj názor na přečtený text, obrázek, video či informaci, nebo jen prostě chcete šířit dál, tu u „vrchnosti“ tolik nepopulární, pravdu, pak neváhejte, přidejte se: pište a nebo jen čtěte, rádi vás na našich stránkách a ve skupinách uvítáme. Jde především o Vaši budoucnost, tak nestůjte mimo

 

Související texty:

Upozornění redakce:

  • Podtrhaná slova v textu jsou odkazy, které jsou důležité, čtěte tedy prosím i je. Pod celým textem pak jsou odkazy vedoucí na články související s tématem, text doplňují, nebo jsou jeho pokračováním. Nemáte-li čas číst texty na našem webu pořádně, nečtěte nás raději vůbec! Děkujeme.

Čtěte také:

 

Navštivte archiv textů     Vstup do diskuze zde 

 

Napsal Atllanka, vytisknout, přečteno 618x